Sluiten

Trek aan mijn bel

Neem contact met mij op via onderstaand formulier. Je kunt me ook een e-mail sturen of bellen op 06 24 20 75 11.

Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.
Er ging iets verkeerd tijdens het verzenden van het formulier. Probeer het nog een keer.

Deep Dive

In twee dagen een klinkklaar stappenplan en oerdegelijk fundament om te bouwen van uren naar waarde. Ideaal voor kleinere bureaus die zelf de uitvoering op willen pakken.

Compact

Twee dagen

€ op aanvraag

Agencies in Nederland kampen met drie grote uitdagingen.

→  Flinterdunne marges
→  Ontevreden klanten
→  Dalend werkplezier

En dat is eindeloos jammer.

Wil je na de Agency Audit aan de slag? Tijdens deze tweedaagse Deep Dive gaan we uitgebreid in op hoe je de transitie van urenfabriek naar waardegedreven organisatie kan maken. Dé oplossing om te gaan verdienen wat je verdient.

Klaar om jouw agency naar morgen te tillen?

Uurtje-factuurtje?
Dat kan een tikkie anders

Hoe? Dat leer ik je in 2 dagen.

Dit doen we

Wijst zichzelf

Vooraf

De intake

Voorstelrondje? Hartstikke leuk, maar dat doen we voorafgaand aan de twee dagen, zodat we die tijd volop kunnen benutten.

Dag 1 / Sessie 1

Wie je bent

Als je geen urenfabriek meer bent, wat dan wel? We gaan op zoek naar een sterke waardepropositie die klopt, onderscheidend is én waarde communiceert. Een heldere positionering zorgt er voor dat je makkelijk die klanten aantrekt die juist die waarde zoeken.

Dag 1 / Sessie 2

Wat je doet

Als je geen uren meer verkoopt, wat verkoop je dan wel? En hoe bepaal je een prijs op basis van waarde in plaats van tijd? We werken aan producten en diensten die de waarde voorop stellen. Als je waarde verkoopt, is geld nooit een probleem.

Dag 2 / Sessie 1

Hoe je verkoopt

Hoe vertel je het nieuwe verhaal naar buiten, en aan wie? We zoeken nieuwe wegen, bepalen de opzet van je waardegedreven offertes en zorgen voor een goed verhaal, vanaf eerste kennismaking tot ruim na de laatste factuur.

Dag 2 / Sessie 2

Hoe je dat doet

Hoe pas je je interne organisatie aan op een waarde-model? We zorgen dat het team de nieuwe denk- en werkwijze omarmt, en dat de processen daarop aansluiten.

Naderhand

Hoe nu verder

Ik zorg voor een samenvatting van werksessies, en gedurende drie maanden hebben we maandelijks een follow-up over de gang van zaken. Zo zorgen we er samen voor dat plannen niet ondersneeuwen door de waan van de dag maar dat het weer een feestje wordt!

Dit krijg je

Grondige analyse

Je agency op de korrel op basis van de 8 P’s. De wat? Tikkie omhoog scrollen en je leert meer.

Praktische werksessies

Handjes wapperen! Met het hele team. Na de uitleg is het tijd voor het echte werk. Samen duiken we in de materie. Houd je post-it’s, stiften en koffie klaar.

Eindresultaat

Hè fijn, resultaat! Een concreet stappenplan voor de overgang naar een waardemodel. Kun je de dag erna mee aan de slag.

Opvolging

Gedurende drie maanden hebben we maandelijks een follow-up over de gang van zaken. Zo zorgen we er samen voor dat plannen niet ondersneeuwen door de waan van de dag.

Wat anderen zeggen: 👍

“Mark brengt een schat aan kennis mee en heeft bij veel bureaus een kijkje achter de schermen genomen — wat zijn inzichten des te waardevoller en praktischer maakte.”

Ingmar de Vos
Eigenaar Mountain IT

“Af en toe heb je een gids nodig. Door Mark kreeg ik het zelfvertrouwen dat ik op het juiste pad was, en heb ik handvatten gekregen om volledig van het urenmodel af te stappen.”

Daniel van Veldhoven
Founder @ Strmctrl

“De inspiratiemiddag van Mark was doorslaggevend. We zijn drie maanden geleden compleet van de uren afgestapt. Het heeft ons én onze klanten een hoop rust opgeleverd.”

Simon Janssen
Directeur WebsiteNazorg.nl

Vanaf dag één heeft Mark indruk gemaakt. Hij wist het beste van Agile/Scrum te combineren met de praktische behoefte van de klant. Geen strakke planning, maar wel maximale impact. Dat vereist niet alleen ervaring, maar ook het vermogen om strategisch en pragmatisch tegelijk te handelen.

Pim van der Linden
Business development & Partnerships @ Enrise

Mark bewoog zich met gemak tussen diverse rollen; van Agile coach en product owner, tot het opzetten van onze complete IT-afdeling. Zijn gevoel voor humor, gecombineerd met een diepe professionele kundigheid, maakte hem een onmisbaar lid van ons team.

Jorrit Jouwsma
Technisch Directeur @ De Duurzame Oplossing

Mark heeft mij meerdere keren uit de brand geholpen op cruciale momenten. Ondanks mijn soms lastige vraagstukken was Mark altijd welwillend om mijn verhaal aan te horen, analyseren en om te zetten naar oplossingen. Ik ken hem niet anders dan eerlijk, betrokken en servicegericht.

Maartje van Zadelhoff - Roelofs
Event- en projectmanager @ Bevrijdingsfestival Gelderland

Als interim Product Owner heeft Mark [...] een brede, strategische blik, is creatief en flexibel in zijn inzet en doet wat nodig is. Ook als dat verder gaat dan de opdracht. Met aandacht voor het team én de klant, kijk ik terug op (weer) een fijne samenwerking.

Nynke van der Wal
HR manager @ Motivo

"[Ik heb] intensief met Mark mogen samenwerken. Mark is een aanjager van de Agile methodiek. Hij doorziet een proces snel, analyseert de verbeterpunten en pakt de aanpassing vervolgens met beide handen aan. Zijn drive en positieve mindset werken aanstekelijk."

Daan Gönning
Operationeel directeur en eigenaar @ Doop

“Mark heeft mij de laatste tijd op weg geholpen in strategisch advies en het vinden van creatieve oplossingen. Je krijgt eerlijk te horen wat hij er van denkt en zijn meningen zijn ongezouten, maar tegelijkertijd vol van humor."

Johan ter Beek
Innovatiespecialist @ Protestantse Kerk Nederland

“I can’t afford to fuck off and die right now!”

Gordon Ramsey
Chef, entrepreneur

“Mark heeft een diepe indruk bij mij achtergelaten. Hij is talentvol, toegewijd en vooral een positieve aanjager! Hij heeft een passie voor het verbeteren van processen en het professionaliseren van organisaties.”

Manon Kramer
Director People & Culture @ Doop

“Ik hou van Mark. Hij brengt ontzettend veel positiviteit en ‘drive’ met zich mee. Mark is scherpzinnig en houdt ook anderen scherp. Hij zet (ogenschijnlijk moeiteloos) zijn tanden in complexe materie.”

Sjoerd Nijland
Agile and Scrum Guru @ Serious Scrum

Klaar met je
urenfabriek?

Kom, we pakken alles vast. Want beter begint vanbinnen. Met een systeem dat door iedereen gedragen wordt. Van voor naar achter. Door je hele creatieve winkel. Van sales tot back-end. Denk je yes, dat wil ik? Dan moeten we nodig eens praten.

Daarna is het aan jullie

Agencies in Nederland kampen met drie grote uitdagingen.

Na deze Deep Dive weet je exact waar de kansen liggen, en heb je een praktisch stappenplan en een stevig fundament om te bouwen aan de transitie van uren naar waarde.

Je bent niet meer druk met discussies over offertes, ge-emmer over facturen en het klokken van uren.

Alles voor...
✅  Torenhoge marges
✅  Stuiterende klanten
✅  Oneindig werkplezier

Hoi, ik ben Mark

Agency transformatie expert. Voor duurzame groei van jouw agency.

Met bijna 20 jaar ervaring in agencies op het snijvlak van digital, creative en marketing heb ik tientallen organisaties van binnen bekeken. En trapte eerder tegen heel wat heilige huisjes.

Vandaag is de urenfabriek aan de beurt.
Dat doe ik met liefde. Naast je en op sneakers. Weg met stropdas of aktetas. Mij bellen voor bloedeerlijk advies. Advies wat precies klikt met jouw agency. Want het is het is jouw agency, jouw regels.

Dat doe ik op drie manieren.
Benieuwd hoe?

Mark Eikema, op zijn eigen kantoo, met op tafel een kop koffie en een laptop. Hij werkt als Agile coach, digital consultant, product owner en scrum master.